Darmowa dostawa od 615,00 PLN

Dodaj produkty podając kody

Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki). Powtórzenie wielokrotnie kodu doda ten towar tyle razy ile razy występuje.

Jak skutecznie sprzedawać biżuterię?

Porady Sentiell Jewelry - hurtownia biżuterii srebrnej


Jak skutecznie przekazywać informację i sprzedawać biżuterię?

Bez znaczenia czy prowadzisz sklep internetowy czy stacjonarny, powinieneś zadbać o to, aby informacja, którą przekazujesz klientowi była rzetelna i fachowa. Konsument powinien czuć, że doświadcza kontaktu z ekspertem. Nie tylko wtedy gdy doradzasz „czy wisiorek pasuje do sukienki”, ale przede wszystkim gdy uświadamiasz go co wolno, a czego nie wolno przy użytkowaniu biżuterii danego rodzaju. Zadaj sobie pytanie, czy potrafisz odgadnąć, czego tak naprawdę potrzebuje twój klient i zaprezentować mu odpowiedni asortyment.

Jak skutecznie przekazywać informację i sprzedawać biżuterię?

W pierwszej kolejności skup się na potrzebach konsumenta. Zbadaj jaki rodzaj biżuterii lubi, jak często ją użytkuje lub na jaką okazję potrzebna mu jest biżuteria. Jeżeli klient potrzebuje biżuterii do noszenia na codzień, to zapytaj czy przy prowadzonym trybie życia może skupić uwagę na ostrożność w używaniu biżuterii w codziennych czynnościach?

Uświadamiaj klienta o jakości produktów. Jeżeli wybiera łańcuszek „Sztywny” typu linka, a informuje nas, że nigdy nie ściąga łańcuszka do spania tzn., że linka jest najgorszym wyborem. Za 3-5 dni konsument wróci z pretensjami, że łańcuszek „się powyginał”. Jeżeli wybiera pierścionek złocony, to poinformuj go, że bazą produktu jest surowiec srebrna pr. 925, a powłoka jest ścieralna i producent nie udziela na nią gwarancji. Będziesz miał pewność, że klient zakupił towar z pełną świadomością i przyjął informację o braku możliwości reklamacji z powodu ścieralności powłoki. Upewnij go jednak, że ma możliwość odnawiania powłoki złocenia i rodowania u regionalnego jubilera.

Produkty o niskiej masie, zwłaszcza pierścionki srebrne, mają skłonność do odkształcania się obrączki (szyny pierścionka) jeżeli pierścionek jest wykonany ze srebra wysokiej próby 925, to istnieje duże ryzyko, że nosząc pierścionek w trakcie dźwigania ciężkich przedmiotów lub wykonywania prac domowych, dojdzie do odkształcenia obrączki. Dlatego też biżuteria wykonana ze srebra o niskiej masie, szczególnie delikatne pierścionki, nie nadają się do codziennego użytkowania. Odkształcona szyna wygląda mniej estetycznie, jednakże pierścionek można dalej użytkować. Co innego, gdy pierścionek wykończony jest cyrkoniami. Wtedy, znajdujące się na górze "łapki" trzymające cyrkonie po wygięciu szyny odkształcą się przez co cyrkonie i kamienie narażone są na wypadanie. Dopasuj pierścionek do sposobu jego użytkowania, na co dzień? Od święta? Dowiedz się jaki charakter pracy wykonuje konsument.

Przedstawiaj zalety produktów rodowanych. W Polsce nadal nie ma mody na produkty z powłoką rodowaną, ponieważ konsument kieruje się tylko wyborem na podstawie optycznych doznań, i nadal wolimy wybierać srebro srebrzone, które wygląda jak nikiel. Dowiedz się więcej o pozytywnym działaniu rodowania tutaj...

Nie należy odradzać konsumentowi produktu, który sobie upatrzył i bardzo mu na nim zależy, ale bardzo istotne jest, poinformować w jaki sposób nosić taką biżuterię. Ostateczną decyzję zawsze pozostawiaj klientowi, nie może on poczuć, że twoje rady dotyczące dobrej jakościowo biżuterii kierowane są tylko poprzez chęć sprzedania droższego produktu.

Tworząc ofertę w sklepie internetowym, zwracaj szczególną uwagę, aby klient miał podane jak na tacy produkty komplementarne. Eksponuj ofertę w taki sposób, aby konsument miał możliwość w prosty sposób znaleźć to, czego szuka, np. za pomocą zaawansowanych filtrów. Zobacz jak ty możesz korzystać z filtrów u nas w hurtowni.

Wszystko to, co może być wartością dodaną przy zakupie w twoim sklepie wliczaj w swoją marżę i udostępniaj klientowi w formie gratisu, to działa dużo lepiej, niż pobieranie dodatkowej (niewielkiej, ale jednak) opłaty.

Nie mówienie lub nie upublicznianie informacji o płynących dodatkowych korzyściach z tytułu zakupu w twoim sklepie takich jak: darmowa dostawa, ozdobne opakowanie, dodawany liścik do zamówienia, będą tylko stratą pieniędzy i energii, którą włożysz w swoją pracę. Konsument musi mieć świadomość, dlaczego chce kupić właśnie u Ciebie.

Ostatnia i pewnie najbardziej kontrowersyjna zasada – Klient nie zawsze ma rację. Załatwianie kwestii spornych musi mieć charakter polubowny, ale nie mogą one być akceptowane pod wpływem szantażu przez konsumenta.



Co należy wiedzieć o biżuterii – lista rzeczy zakazanych:

  • Linki typu 8lati są „łamliwe”. Spanie w tego typu biżuterii nie jest wskazane. Jeżeli klient nie chce rozstawać się na noc z łańcuszkiem, polecamy zakup linki typu Snake lub innego łańcuszka ogniwkowego.
  • Kolczyki i zawieszki srebrne z kamieniami wklejanymi, nie powinny być narażone na kontakt z wodą, perfumami, lub innymi środkami chemicznymi.
  • Do czyszczenia biżuterii stosować wolno wyłącznie środki do tego przeznaczone. „Domowe” sposoby na czyszczenie mogą spowodować utratę gwarancji na biżuterię.
  • Produkty delikatne szczególnie te o niskiej wadze, powinny być używane ze szczególną ostrożnością. Ich zerwanie lub pęknięcie może zostać nieuznane jako wada ukryta produktu, a reklamacja pozostanie nieuwzględniona.



pixel